#13: Miten saada lisää asiakkaita ja kasvattaa yleisöä verkkokurssiin Linkedinin avulla with Samuli Salonen

elo 19, 2020Digiyrittäjyydessä menestymiseen, Verkkokurssien myymiseen

Kuuntele koko jakso miten saada lisää asiakkaita ja kasvattaa yleisöä Linkedinin avulla with Samuli Salonen >>>

Mulla on sulle kysymys:

Kun puhutaan Linkedinista, niin mitä sulle tulee ensimmäisenä mieleen?

Onko se:

a) Se ei ole ainakaan minulle, vaan isoille korporaatioille
b) Siellä pönkitetään omaa itseä
c) Se on virtuaalinen CV työnhakijoille

Jos oot yhtään niin kuin minä, niin vastasit jotain noista.

Nimittäin joudun jopa hieman nolona myöntämään, että Linkedin on kaikista sosiaalisen median kanavistani huonoimmassa hapessa, enkä ole todellakaan hyödyntänyt sen kaikkea potentiaalia.

Ja koska luulen tuntevani myös sinut, niin saatat olla samassa veneessä kanssani.

Siksi päätin, että tähän on tultava muutos.

Ja sen vuoksi meillä on tänään vieraana ihan uskomaton moniosaaja ja Linkedin-guru Samuli Salonen!

Jos et ole törmännyt häneen Linkedinissa, se on jo yksi iso merkki siitä, että tämä jakso on juuri sinua varten.

Mutta tässä vielä Samuli pähkinänkuoressa, jotta tiedät, kenestä puhutaan:

– vetää markkinointitoimisto advance b2b:n myyntiä
– asuntosijoittaja
– todellinen Linkedin-guru: valmentanut satoja ihmisiä vahvistamaan asiantuntijabrändiään ja tekemään lisätuloa linkedinin avulla sekä tehnyt itse myyntiä yli 200k Linkedinin avulla

Vaikuttavaa, eikö?

Click here to subscribe

Tässä jaksossa Samuli jakoi siis paljon toiminnallisia hyötyjä siihen, miten digiyrittäjä voi hyödyntää Linkedinia.

 

Miksi Linkedin on erinomainen kanava digiyrittäjälle tavoittaa oma unelma-asiakas verkosta?

 

Jaksossa Samuli Salonen puhui mm. seuraavista asioista:

– Linkedinista löytyy yli 1M suomalaista käyttäjää
– Verkkokurssin myyjä myy nimenomaan omaa asiantuntijuutta: on tosi vaikea ostaa henkilöltä, jos ei tiedä henkilöä, eikä tiedä hänen omasta osaamisesta mitään
– Linkedin on erinomainen väylä tuoda esille omaa asiantuntijuutta sekä rakentaa luottamusta omaan unelma-asiakkaaseen
– Yhden tutkimuksen mukaan vaaditaan yli 17 kohtaamista myyjän kanssa, että henkilö on valmis ostamaan: siksi itseä täytyy tuoda esille paljon esim. Linkedinin avulla
– Samuli puhui myös siitä, miksi koskaan omaa yleisöä ei kannata rakentaa yhden kanavan varaan

 

Kuinka saada lisää asiakkaita Linkedinin avulla? 3 Parasta Strategiaa a’la Samuli Salonen

 

1. Profiili kuntoon

 

  • Jaksossa Samuli Salonen puhui siitä, miten profiili kannattaa laittaa kuntoon
  • Profiilia ei kannata miettiä CV:nä, jos ei ole aktiivinen työnhakija: mieti unelma-asiakastasi ja sitä, mitä hän haluaa sieltä löytää
  • Tärkeintä on pitää profiilin yläosa kunnossa, koska siinä luodaan se ensivaikutelma
  • Muista CTA! Mikä on se seuraava askel, minkä haluat unelma-asiakkaasi ottavan sen jälkeen, kun hän saapuu profiiliin?

 

2. Asiantuntijuuden tuominen esille

 

  • Ajatuksena on se, että auta unelma-asiakastasi pyytettömästi, niin hän varmasti vielä joku päivä päätyy ostamaan
  • Sisällön tuottamisessa tärkeät kulmakivet ovat se, että ne inspiroi ja tuottaa arvoa
  • Samuli itse kategorisoi postaukset ”asiantuntijabrändiin” ja ”henkilöbrändiin”: hän siis tietoisesti tuo postauksissaan esille omaa osaamista sekä persoonaansa
  • Jaksossa hän jakoi supertärkeitä vinkkejä siihen, miten omaa osaamista tuodaan esille arvoa luomalla, sen sijaan että pönkitetään vaan itseä

 

3. Lämpimien kontaktien saaminen strategisten postauksien avulla

 

  • Jaksossa Samuli puhui outbound vs inbound kontaktoinnista
  • Lisäksi hän jakoi erinomaisia ideoita kontaktointiin ja siihen, miten oikeanlaisilla postauksilla voi saada lämpimiä kontakteja
  • Videoiden hyödyntäminen viesteissä
  • Paljon vinkkejä myyntiin

Click here to subscribe

Jaksossa mainitut linkit:

www.samulisalonen.fi

Samulin maksuton verkkokurssi