#46: Kuinka hyödyntää tunneälyä verkkokurssien myynnissä with Satu Leinonen

huhti 21, 2021Digiyrittäjyydessä menestymiseen

Kuuntele koko jakso *Kuinka hyödyntää tunneälyä verkkokurssien myynnissä with Satu Leinonen* tästä >>>

Tervetuloa mukaan Vapauta Supervoimasi Podcastiin, missä pääset kuulemaan miltä unelmien liiketoiminnan kasvattaminen näyttää todellisuudessa sekä kuinka pitää huolta omasta hyvinvoinnista ja jaksamisesta siinä ohessa.

Mun nimeni on Iida Soininen ja oon tämän podcastin juontaja sekä Vapauta Supervoimasi Verkkokursseilla ohjelman perustaja.

Jos on olemassa jotain *tabuja* verkkokursseihin liittyen, niin tiedät, että haluan puhua niistä ja nostaa rohkeasti sen kuuluisan kissan pöydälle.

Mutta erityisesti yksi aihe on sellainen, mitä ehkä sinäkään siellä et halua ajatella etkä myöskään toteuttaa…

…soiko jo kellot?

Nimittäin verkkokurssin myyminen. Ja siksi sun tulee sisäistää, että jos haluat rakentaa itsellesi tuottavan verkkokurssin, jonka avulla voit saada säännöllistä tuloa kerta toisensa jälkeen….

…niin sun tulee oppia myymään osaamistasi, ideoitasi, palveluitasi sekä tietenkin verkkokurssiasi. (Vaikka se vaatisikin pientä mindset-peliä itsesi kanssa alkuun)

Jep kuulit oikein.

Sillä ei ole mitään merkitystä, kuinka taitava tai osaava tai intohimoinen olet tai miten hienoksi olet paketoinut verkkokurssisi, jos et uskalla avata suutasi ja pistää tarjoustasi unelmaopiskelijasi eteen tavalla, joka saa hänet myös nappaamaan siitä kiinni.

Ja siksi olen niin innoissani, sillä tässä podcast-jaksossa meillä on vieraana Satu Leinonen, kuka auttaa kehittymään tunneälykkäässä myyntityössä sekä asiakaskokemustunteiden luomisessa.

Jos et jostain syystä tiedä vielä kuka Satu Leinonen on, niin hän on:

  • Tunneälykkään myyntityön sekä merkityksellisten asiakaskokemustunteiden valmentaja
  • Myynnin myllerryksessä -podcastin juontaja
  • Sekä ennen kaikkea äiti, inhimillisyyden puolestapuhuja ja juustoaddikti

Tämän jakson kuunneltuasi olet oppinut:

  1. Mitä tarkoittaa tunneälykäs myyntityö ja miksi sinun kannattaa rakentaa oma myyntityösi sen varaan
  2. Miten ihmisen monimuotoisuus vaikuttaa kuluttamiseen ja ostopäätöksiin
  3. Miksi asiakaskokemustunnetta ei pitäisi aliarvioida

 

Kuinka hyödyntää tunneälyä verkkokurssien myynnissä with Satu Leinonen

 

Kuinka Satu päätyi myyntivalmentajaksi?

Jaksossa Satu jakoi tarinaansa:

  • 12 vuotta myynti- ja asiakaspalvelutehtävissä B2C-yrityksissä: ei valmennusta myyntityöhön koko tänä aikana
  • 2017 Helsinki Design Schoolissa “johdatus” myynnin psykologiaan -> tästä innostus aiheeseen
  • 2019 vanha työ kouluttajana vaihtui myyntivalmentajan työhön
  • 2020 korona pysäytti “normityöskentelyn” ja tajusin, että myyntivalmentajan työ on sitä mitä oikeasti haluan tehdä ja aloitin sivutoimisena yrittäjänä täyspäiväisen myyntivalmentajan työn ohessa.
  • Tänä päivänä: verkkokurssia on uudistettu ja se lanseerataan entistä parempana 3.5.2021

 

Kuinka hyödyntää tunneälyä verkkokurssien myynnissä – 3 Parasta työkalua with Satu Leinonen

 

1. Tunneälykäs myyntityö:

Jaksossa Satu puhui mm. seuraavista asioista:

  • Puhuttaessa tunneälykkäästä myyntityöstä tarkoitetaan myyntityötä, jossa pyritään vastaamaan asiakkaan tarpeisiin ja tunnemotivaattoreihin “vanhanaikaisen myyntityön” sijasta
  • Myyntityöllä on ikävä leima, joka toivottavasti tunneälykkäällä myynnillä saadaan poistettua

 

2. Ihmisen monimuotoisuuden ymmärtäminen

Jaksossa Satu puhui mm. seuraavista asioista:

  • Maslowin tarvehierarkia (hyvin pintapuolisesti)
  • Päätökset eivät ole aina rationaalisia
  • Myyntityö koetaan yleensä ahdistavana – todellisuudessa me kaikki myydään ihan koko ajan
  • Myynnissä ei ole kyse pelkästään siitä, että raha ja tuote/palvelu vaihtaa omistajaa vaan myös ajatuksia ja ideologioita myydään
  • Ostajapersoonia on monia erilaisia, mutta lähtötilanne on aina joko järki- tai tunneperusteinen
  • Järkikuluttaja vs. tunnekuluttaja: miten tämä tulee ottaa huomioon myynnissä?

 

3. Asiakaskokemustunne:

Jaksossa Satu puhui mm. seuraavista asioista:

  • Tunneälykkään myyntityön sekä erinomaisen asiakaspalvelun yhteistulos
  • Luovutaan “liukuhihnapalvelusta” ja aletaan kohtaamaan asiakkaita yksilöinä (eikä ennakkoluulojen edustajina) -> vastataan tunnemotivaattoreihin
  • Yrityksen paras sitouttaja

 

Jaksossa mainitut linkit:

https://satuleinonen.com

Myynnin myllerryksessä – podcast

#41: Kuinka rakentaa 5-numeroinen verkkokurssibisnes? [Mikä toimi minulla]

#33: Kuinka rakentaa menestynyt verkkokurssi ja unelmien elämä kestävällä tavalla?